Het Meten Van Je Slaap

Slaap meten met een Apple Watch

Slaap en een gezond eetpatroon zijn erg belangrijk. Daarom is het tegenwoordig steeds populairder om een smartwatch te dragen. Hiermee kunnen de sportactiviteiten, maar ook de slaap worden gemeten. 

  • Hoeveel uur slaap ik;
  • Hoe vaak word ik wakker;
  • Hoe lang ben ik dan wakker;

Maar het is natuurlijk ook erg makkelijk om even snel een berichtje of mailtje te lezen. Met de Apple Watch kan de slaap worden gemeten, maar dit kan ook met andere smartwatches, zoals FitBit. De meeste smartwatches kunnen gekoppeld worden aan uw mobiele telefoon. 

apple watch slaap meten

Door een app te downloaden kunt u op uw telefoon zien hoe u heeft geslapen. Maar ook kunnen uw trainingen worden bijgehouden met uw smartwatch. Met behulp van een app kunnen slaapdoelen en schema’s worden ingesteld en kunt u bijhouden hoe u slaapt. De app die wordt aangeraden is de app van Apple zelf voor de Apple Watch en de FitBit voor de FitBit. Deze apps blijken toch het beste te werken in combinatie met de horloge’s.

De slaap app voor een Apple Watch

Slaap en een gezond voedingspatroon zijn beide twee belangrijke dingen. Maar gaat het niet te ver om jouw slaap te gaan meten? Het is vooral belangrijk dat je je niet laat leiden door deze getallen, maar het gebruikt als ondersteuning om jezelf bewuster te laten zijn van het belang van een goede nachtrust. Door je slaap te meten kan je gaan kijken naar verbanden tussen jouw slaap en jouw voeding en activiteit gedurende de dag. Hierdoor kan je jouw nachtrust gaan optimaliseren. 

Bij slapeloosheid wordt er aangeraden om naar een slaapcentra te gaan, omdat zij hier met slaapsensoren werken. Daardoor kunnen zij de nachtrust nauwkeuriger monitoren dan met een smartwatch. 

Toch zitten er nadelen aan het meten van de slaap met een smartwatch. Het kan er voor zorgen dat je minder goed slaapt, omdat je bewust je eigen slaap monitort. Dit kan komen doordat je je er steeds van bewust bent of doordat je ‘s nachts een horloge draagt. Een ander nadeel is het geven van een verkeerde zelfdiagnose. Dit werkt psychologisch. Je wordt uitgerust wakker, maar je Apple Watch heeft gemeten dat jij geen goede nachtrust hebt gehad. Hierdoor voel jij je gelijk een stuk minder uitgerust. Het is daarom van belang om niet drastische aanpassingen door te voeren als je smartwatch jou iets verteld. Denk ook zelf na of dit waar is of niet. 

Wij zijn benieuwd of jouw slaapkwaliteit veranderd is nadat jij dit bent gaan meten met jouw smartwatch! Heb jij al gekeken of jij beter slaapt door gebruik te maken van onze GoodNight Pillow Spray

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *